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[ ADSTARS 2017 Gold - Personal Innovation Act ] 본문

MAD 어워드/수상작

[ ADSTARS 2017 Gold - Personal Innovation Act ]

부산국제마케팅광고제(MAD STARS) 2017. 12. 5. 16:06

이번에 소개시켜드릴 작품은

Campaign 부문에서 Gold를 수상한 Personal Innovation Act 입니다.

 

 


스마트 폰과 통신 기술의 진보는

우리가 어디에 있든 사랑하는 사람들과 연결할 수 있게 해주었습니다.

 



그러나 디지털 기술에 익숙하지 않은 세대는

이에 점차 뒤져질 수도 있겠죠.



소프트 뱅크는 모바일과 인터넷 회사인데요.

이들의 브랜드 사명은 기술과 멀어지고 있는

노인 세대가 정보 혁명과 분리되는 것을 없애는 것입니다.



그래서 우리는 각 개인의 생활 방식과 일치하는 혁신을 제공하는 프로젝트를 착수했습니다
이 프로젝트는 스마트폰을 사용하는 사람들이 겪는 불편함을 덜어주거나

모바일 기술의 변화를 따라잡기 위해 고안된 것으로

디지털 통신을 유지하는 동시에 디지털 통신망을 통해

그들의 손주들과 연결시킬 수 있는 제품을 만들게 되었습니다.

 


총 여섯 개의 제품을 만들었고 그것들을 실제 집에 설치했는데요.


우리는 이 제품들을 통해 가족들의 경험을 사로잡았고,

이 영화를 온라인 상에서 공개했습니다.




그리고 온라인으로 6개의 제품이 출시 되었으며 제품은 아래와 같습니다.




1.        소셜 미디어 피드에서 작성한 뉴스 레터를 실제로 신문으로 만드는 “SNS newsletter”

2.        스마트폰으로 촬영한 비디오를 공유하기 위해 고안된 비디오 플레이어 "CloudVHS"

3.        스마트폰에서 일반 전화기로 화상 통화를 할 수 있는 “Smart Dial Phone”

4.        디지털 메시지를 수신하기 위한 "Message KAKEJIKU"

5.        키 측정이 가능한 리모트 컨트롤 "remote hight pole”

6.        빛 그림자 놀이를 할 수 있는 "Shadow play online”

 

이처럼 혁신적인 프로젝트를 만들어 냄으로써,

우리는 누구나 이 진보의 혁신을 즐길 수 있게 되었습니다.


이렇게 공개 된 영화는 7백만 번 이상 상영되었으며

수 백개의 언론 매체에 의해 방영되면서

백 만달러 상당의 홍보 효과를 얻게 되었습니다.


그 프로젝트는 정보 혁명의 많은 면에서 토론을 불러일으켰는데요.
이 캠페인을 통해 소프트 뱅크의 기업 철학 "모든 사람들을 위한 정보 혁명 행복"은 

기술에 익숙한 사람들뿐만 아니라 새로운 사람들에게도 해당되는 것이라는걸 알릴 수 있었죠.


이 캠페인을 통해 기술의 발전을 따라잡는 사람들이 기술의 발전을 따라잡는 것보다는

기술이 인간의 삶에 더 가까이 다가가는 혁신이 있음을 보여 주는

새로운 관점을 제시했습니다.

 

또한 우리의 목표청중들은 그들과 소통하고 싶어 하는 사람들뿐만 아니라

전 세계의 모든 사람들과 소통하고 싶어 하는 사람들이었다는 것을 전달 하면서

기업자체의 사명을 널리 알릴 수 있었던 프로젝트였던 것 같습니다.

 





Title : Personal Innovation Act

Agency : SIX INC

Brand : SOFTBANK CORP.

 

Advances in smartphone and communication technologies allow us to connect with our loved ones no matter where we are.

But could the generation that is not familiar with digital technology be at risk of being left behind? Softbank is a mobile and Internet corporation, and its brand mission is to eliminate isolation with an information revolution.

So we launched a project to deliver innovations that match each person’s lifestyle.

The project was launched for the purpose of relieving the isolation experienced by those who have a hard time using smartphones or keeping pace with mobile technology changes.

We updated the items that seniors were familiar with. We created products that maintained their analog interfaces while enabling digital communication to connect them to their grandchildren.

We made six products and installed them in a real house. “SNS Newsletter” The newsletter compiled from social media feeds. “Cloud VHS” The video player designed to share videos taken with smartphones. “Smart Dial Phone” The dial phone that enables video calls from smartphones. "Message KAKEJIKU" A KAKEJIKU for receiving digital messages."Remote Height Pole” A remote-controlled device that marks the grandchildren’s height into a beam. "Shadow Play Online" A light that can live stream shadow play.


 

The experience movie was viewed over 7 million times.

It was featured by hundreds of media outlets.

And gained 1 million dollars’ worth of publicity.

The project generated a discussion on the many faces of the information revolution.

Through this action, we communicated that softbank’s corporate philosophy, "information revolution happiness for everyone“ is aimed not only at those familiar with technology, but people who are new to it.

We provided a new perspective by showing that there are innovations where technology draws closer to each person's lifestyle, rather than people keeping up with technology's evolution.

We captured the family’s experience with these products and released the movie online. And the systems of the products were released online. By making it an open innovation project, we made it possible for anyone to enjoy the innovations. The project generated a discussion on the many faces of the information revolution. Through this action, we communicated that softbank’s corporate philosophy, "information revolution happiness for everyone“ is aimed not only at those familiar with technology, but people who are new to it. Our target audience was not only non-tech-savvy individuals and the people that want to communicate with them, but also all people around the world.


 

 

 


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