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2018 부산국제광고제 Gold - Enjoy School Days 본문
이번에 소개시켜 드릴 작품은 2018 부산국제광고제에서 Gold를 수상한
Enjoy School Days입니다!
저비용 SIM 카드의 등장으로 휴대 전화 업계는 무료 전쟁에 돌입했습니다.
고교 시절 처음으로 휴대 전화를 사용하는 이들은 NTT DoCoMo와 iPhone을 피하곤 했는데요.
이러한 상황에서 갑자기 어린이를 대상으로 하는 광고 소재로 전환하게 되면
브랜드 이미지가 빠르게 손상될 것으로 예측했습니다.
그래서 그들은 학생들을 다시 한번 놀라게 할 비전을 찾으면서
그들 자신을 바람직한 브랜드로 포지셔닝 할 필요가 있었는데요.
생각보다 아이디어는 쉽게 나타났습니다.
iPhone의 카메라 롤에서 사진을 확인할 때 사진들은 애니메이션처럼 보이죠.
이를 이용해서 새로운 광고를 만들기로 했습니다.
애니메이션같이 보이는 이런 관점이 일본의 고등학생들에게
고전적인 시간적 여유를 일깨워 줄 것이라고 생각했습니다.
그래서 바로 교과서 페이지의 모서리로 플립북을 만드는 것이죠.
고등학생 연령층의 공감을 이끌어 내기 위해 새로운 세대를 위한 플립 북을 제작했습니다.
우리의 목표는 고등학교 때의 디지털 원주민이었기 때문에
우리는 아날로그 감각적인 유머를 전달하는 것을 목표로 삼았습니다.
몇 년 전, "드래곤 볼"캐릭터인 피콜로를 흉내내기 위해
다른 사람으로부터 뛰어내리는 사람들의 사진을 찍으려는 액션들이 유행하곤 했는데요.
우리는 이를 통해 고등학생들이 모방하고자 하는 재미있는 커뮤니케이션 도구를 만들려고 노력했습니다.
자세히 보면 iPhone의 카메라 롤을 조작하는 손가락이
애니메이션과 완벽하게 동기화된다는 것을 알 수 있습니다.
이것은 재생 속도의 속도를 높이거나 낮출 수 있고
역방향으로 재생할 수 있음을 보여주기 위해 제작 한 장치였다고 하네요.
Title : Enjoy School Days
Brand : Student Discount Campaign
Agency : SUN-AD Company Limited
The
rise of low-cost SIM cards has roiled the cell phone industry into a
free-for-all battle. Meanwhile, first-time cell phone users in high school have
avoided NTT DoCoMo and the iPhone. Worried about this situation, however, if
they abruptly shift course to child-like creatives, it would quickly hurt their
brand image. They needed to position themselves as desirable brands by finding
a vision to once again wow students. The idea came easily: when checking photos
on iPhone's camera roll, the photos look like an animation. We thought this
perspective would remind viewers of a classic time-killing pastime for Japanese
high schoolers in class: making flip books with the corners of a textbook's
pages. For the high school-age target audience, we provided a flip book for a
new generation, with the goal of eliciting their empathy. A few years ago,
there was a trend where high schoolers would take pictures of people jumping
away from one other person to imitate when "Dragon Ball" character
Piccolo shoots his Special Beam Cannon, or Makank?sapp?. We sought to create a
fun communication tool that high schoolers would want to imitate. As our target
was digital natives in high school, we made it a point to deliver an analog,
sensory humor. If you look closely, you will see that the finger operating the
iPhone's camera roll is perfectly synced with the animation. This is the twist
we engineered to show that you can speed up or slow down the playback speed,
and even play it in reverse.